Ultimul lucru pe care ți-l dorești atunci când pleci în vacanță este să ți se strice mașina pe drum. În cele ce urmează vom trece în revistă câteva operațiuni destul de simple și de logice pentru verificarea autoturismului astfel încât să evitați pe cât posibil dezastrul. O mașină stricată în străinătate poate să vă strice întreg concediul și să vă bage de-a dreptul în faliment așa că un pic de atenție poate să vă salveze.

Ce trebuie să verifici la mașină atunci când pleci în concediu

  • Bateria – mai ales dacă este veche și mai ales dacă este iarnă. Bateriile auto au obiceiul să cedeze din senin iarna, cel puțin acestea mai noi. Ultimul lucru pe care ți-l dorești este să te rogi prin Paris de unul și de altul să-ți dea curent prin parcare ca să poți pleca mai departe.
  • Erorile – dacă ți se aprind în bord ceva erori ar trebui să mergi la diagnosticare înainte de a te avânta la drum, să știi exact ce anume este defect la mașină, să nu ai surprize. Și chiar dacă nu se aprind becuri în bord, tot ar fi indicat să pui un tester pe ea înainte de a pleca la drum.
  • Cauciucurile – să nu fie ciupite sau deformate, să nu fie cuie în ele sau alte surprize de genul. De asemenea, niciodată să nu plecați în concediu FĂRĂ ROATĂ DE REZERVĂ. Mașinile mai noi vin din fabrică cu niște kituri de pană care de cele mai multe ori sunt degeaba.
  • Furtunurile – am auzit în trecut multe povești cu furtunuri de apă explodate pe autostradă și așa mai departe. Ele cedează din cauza faptului că sunt vechi și uzate. Verificați-le înainte de a vă porni la drum pentru că nu este genul de problemă care poate fi rezolvată pe loc.
  • Climatizarea – dacă pleci în concediu vara verifică dacă instalația AC are suficient freon, dacă pleci iarna ai grijă ca mașina să bage suficientă căldură cât să nu înghețați în mașină de frig. Este un aspect care multora scapă și la drum lung se trezesc cu probleme. Nu durează mult.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here