În momentul în care îți deschizi un business online, fie că este vorba despre un magazin sau despre o simplă pagină de prezentare, realizezi faptul că ai nevoie de publicitate. Pentru a promova o afacere online, există evident mai multe posibilități, fiecare cu plusuri și minusuri, cu avantaje și dezavantaje.
Cele mai folosite metode de publicitate online
Google AdWords
Publicitatea prin Google Adwords este simplu de pus la cale și nu ai nevoie de un buget foarte mare. Cumperi efectiv spațiu de reclamă în Google Search și cei care caută anumite produse și servicii, vor vizita site-ul/magazinul tău prima dată. Partea proastă cu Google AdWords este faptul că în secunda în care nu mai bagi bani, nu vei mai avea vizite, vânzările vor scădea aproape de zero. Site-ul tău se va duce undeva în subsolurile rezultatelor de căutare și nu va mai ajunge nimeni la el.
Facebook Ads
Publicitatea prin Facebook Ads este și ea la modă. Este relevantă întrucât știm cu toții cât timp petrece lumea pe Facebook. Dacă mai punem la socoteală și faptul că aceste reclame pe Facebook pot fi foarte bine targetate astfel încât să ajungă la cât mai multă lume interesată de anumite produse sau servicii, multă lume ar spune că merită investiția. Din păcate, la fel ca și în cazul Google AdWords, când se termină bugetul, se termină și reclama, se duc și vizitele pe site.
SEO + advertoriale
Este cea mai folosită metodă de promovare pentru micile afaceri. Optimizarea SEO alături de campaniile de link building oferă în timp ceva ce lipsește altor metode de promovare, și anume trafic pe site/magazin chiar și după ce se încheie campania. Cum funcționează toată treaba?
Ei bine, se face o analiză SEO pe anumite cuvinte cheie, apoi se aleg niște blocuri pentru campania de linkbuilding. Campania de linkbuilding reprezintă postarea de advertoriale pe diverse site-uri, cu link spre magazinul care dorește publicitate. Astfel, pe anumite cuvinte cheie, magazinul respectiv urcă poziții în Google Search și rămâne acolo o perioadă bună și după finalizarea campaniei.
Merită investiția în advertoriale?
Ca să răspundem la întrebarea din titlu, ca să merite această investiție trebuie să existe o mentalitate antreprenorială orientată spre calitate, trebuie să existe un plan pe termen lung.
Publicitatea prin SEO și prin advertoriale durează. O campanie durează minim 6 luni dacă nu chiar un an de zile, însă rezultatele sunt de departe cele mai bune. Cei care doresc profit de azi pe mâine nu pot înțelege beneficiile pe termen lung ale unei campanii SEO și aleg să folosească celelalte metode de promovare online, Facebook Ads, Google AdWords, etc. Cine are de gând să rămână pe piață pentru mult timp va alege întotdeauna combinația SEO + advertoriale pentru promovare online.
Per total, orice investiție în publicitate online merită, este singura modalitate de a începe și de a menține un business online, un business care din păcate nu beneficiază de un vad comercial la stradă. Clienții, virtuali, trebuie să găsească cumva calea spre entitățile comerciale virtuale și publicitatea este singurul „drum” pe care-l pot parcurge.