În România se cumpără și se vând foarte multe mașini la mâna a doua pentru că din păcate nu am ajuns ca nemții să avem salarii de 2000 de euro pe lună, astfel încât să ne permitem mașini noi. Ne cumpărăm la mâna a doua, mașini destul de vechi și cred că mulți dintre voi și-au pus întrebarea dacă întreținerea unei mașini la mâna a doua este aceeași cu întreținerea uneia noi, dacă acel schimb de ulei se face la aceiași kilometri și chestii de genul. Ei bine, ca să tratăm problema cu acest ulei de motor auto, pe măsură ce mașina îmbătrânește trebuie un ulei puțin mai diferit, atâta tot.

Din cauza uzurii, uleiul folosit trebuie să fie unul puțin adaptat și calitativ, atâta tot, în rest, se face la același număr de kilometri. O mașină care îmbătrânește începe să necesite anumite schimburi, pe lângă ulei. Se duc articulațiile din cauza gropilor, direcția, suspensia. Acestea trebuie înlocuite cu timpul și e clar că o mașină nouă nu va avea nevoie de asemenea intervenții în primii ani. Dacă ne gândim puțin la motivul pentru care oamenii cumpără mașini noi, totul se leagă. Nimeni nu-și dorește o mașină în care să bage bani și cu timpul din cauza uzurii, autoturismele necesită multe intervenții.

Dar achiziția de autoturisme la mâna a doua este un proces destul de riscant mai ales că piața este căpușată de fel de fel de samsari care cosmetizată pe ici pe colo astfel încât să declare drept impecabile exponatele, să-ți ia o grămadă de bani pentru o troacă. Evident, îți poți da seama după vopsea dacă ai de-a face cu un măscărici pus pe căpătuială sau cu un vânzător onest. Vezi aici cum te poți feri de mașinile second hand revopsite. Dacă ai bafta și ai cumpărat o mașină la mâna a doua ok cât de cât, trebuie să te aștepți la acele investiții datorate uzurii, de care nu scapă nimeni din păcate. Încă nu s-a inventat mașina perpetuum mobile care să nu se strice niciodată.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here